Blogger Templates

~tima kacihh....^_^~

tima kacihh sbb bukak blog nih....^_^

Wednesday, January 23, 2013

si tua dan semut

sebak bila tringat balik kisah sorang makcik tua.

makcik tua yg tdampar atas katil, lgsung tak boleh bgerak.
hairan bila tengok lgsung xda sapa pon yg mnemani mkcik tua tu.

satu ketika,..
bila tiba2 tengok muka mkcik tua tu da brubah, mcm mnahan ksakitan.
pelik . suara xbunyi, tp dahi bekerut.

kesian makcik...

bila tengok...
rupanya2 dlm pampers mkcik tua tu pnuh dgn SEMUT GATAI @ semut api . ( hat gigit tu rasa sakit sgt tuuu ).
cuba bayang kn, kena sekoq pon kita tlompat-lompat, apatah lg penuh dlm pampers dok "ketik" pungkok.
mgalir air mata bila bersihkn mkcik tu., paham kesakitan yg mkcik tu rasa.

mana p anak2????????

makcik, jika umur mkcik msih pnjang d saat ini, aku doakn agar mkcik kuat, dan d panjangkan umur. amin~

kesian makcik...

sebak toksah dok kata la, smbil basuh, smbil mnitik ayaq mata ni.
bila tny kt makcik tu, mana anak makcik?
makcik tu jwb dgn telo ( sbb mkcik strok). "anak dok jauh"
"anak brapa org mkcik?"
mkcik jwb "sepuluh"

warghhhh ! subhanallah, prasaan masa tu sebak sgt. apalah nasib seorang ibu.
di hurung semut sorang2 diri.
abes merah kulit makcik.
kulit mkcik tua yg mgelupas pon kena 'hurung' dgn semut.
kesian makcik...

hai la makcik.,,,
anak-anak bjaya smua.
tp makcik tu?
mngalir air mata mkcik tiap kali tny pasal anak2.
sibuk sgt anak2 nya. smpai terlupa nk tgok2kn makcik tu.

xpa.. try to think positive, mayb btol anak2 sibuk.
tp knapa nasib mkcik tu mcm tu?
ibu boleh bela anak 10 org, anak 10 org blom tntu bole bela ibu sorg.
btol sgt2 pepatah tu.
sgt2 bersetuju.!!!

ksian makcik...

mcm mana keadaan mkcik skang?


~Ya Allah, mudah-mudahan nasib ibu dan ayahku terbela apabila mereka di usia emas kelak, panjangkan lah umur mereka Ya Allah, berilah nikmat kesihatan kepada mereka, insan yang telah mendidik ku, memberikan ku ilmu untuk dunia dan akhirat. amin ~

5 comments:

  1. huhu...
    xnak buat mama mcm tu..
    nak jaga mama elok2 ..
    sedihnyaaa...
    cian makcik ni

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alhamdulillah semoga atas bantuan ki witjaksono terbalaskan melebihi rasa syukur kami saat ini karna bantuan aki sangat berarti bagi keluarga kami di saat kesusahan dengan menanggun 9 anak,kami berprofesi penjual ikan di pasar hutang saya menunpuk di mana-mana sempat terpikir untuk jadikan anak bekerja tki karna keadaan begitu mendesak tapi salah satu anak saya melihat adanya program pesugihan dana gaib tanpa tumbal kami lansung kuatkan niat,Awalnya suami saya meragukan program ini dan melarang untuk mencobanya tapi dari yg saya lihat program ini bergransi hukum,Saya pun tetap menjelaskan suami sampai dia ikut yakin dan alhamdulillah dalam proses 1 hari 1 malam kami bisa menbuktikan bantuan aki melalui dana gaib tanpa tumbal,Bagi saudara-saudaraku yg butuh pertolongan silahkan
      hubungi Ki Witjaksono di:O852-2223-1459
      supaya lebih jelas
      silahkan klik-> PESUGIHAN TANPA TUMBAL

      Delete
  2. subhannallah...sy kehilangan ayh, sanggup berenti kje semata2 kerana mak sy..sbb sy tau, tanpa mak, kite xkan ade didunia...klu tiada mak, kite tentu dihina org disekiling...time tue akn sedar betapa berharganye seorg ibu dari kite kumpul harta sejuta mane pun..tiada tandingan nilai besar seorg ibu...so igt la wahai sahabat..sedar la sebelom ibu kite pergi..assalam

    ReplyDelete
    Replies
    1. alhamdulillah. hmmm kalau la anak2 mkcik tu sedar. yg sedihnya, ari last tu, mnntu mkcik tu je yg datang dr KL. kakak tu la yg cerita nasib mkcik ni. subhanallah, nasib ibu tua..

      Delete